Yksilöllistä fysioterapiaa juuri Sinulle

Fysioterapian tavoitteena on ylläpitää ja parantaa ihmisen toimintakykyä ja liikkumista. Fysioterapia pohjautuu tutkimiseen ja arviointiin. Terapian tavoitteet sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa, samoin käytettävät menetelmät. Fysioterapian menetelmiä ovat esim. ohjaus ja neuvonta, terapeuttinen harjoittelu, manuaalinen terapia ja fysikaalinen terapia. Fysioterapia voi toteutua vastaanotolla, kotikäynteinä tai allasterapiana. Fysioterapiaan voit hakeutua helposti ja nopeasti yhdellä puhelulla.

neurologisten sairauksien fysioterapia

Neurologinen fysioterapia on neurologisista sairauksista ja vammoista toipuvien fysioterapiaa. Terapiassa käytetään fysioterapian menetelmiä laaja-alaisesti. Tavallisia hoitodiagnooseja ovat aivohalvaussairaudet, MS-tauti, Parkinsonin tauti, ALS, CP-vamma ja selkäydinvammat. FysioPeimarissa terapia pohjautuu laaja-alaiseen kokemukseen, bobath-menetelmään sekä aktivoivan fysioterapian viitekehykseen. Käytämme myös painokevennettyä kävelykuntoutusta.

kevennetty kävelyharjoittelu osana kuntoutusta

TUKI- JA LIIKUNTAELINSAIRAUKSIEN FYSIOTERAPIA

pienoismalli selkänikamasta ja välilevystä havainnollistamaan mahdollista välilevyn pullistumaa

Tavallisimpia tuki- ja liikuntaelimistön ongelmia ovat niska-hartiaseudun oireet, selkäoireet, nivelrikot sekä yksittäisten nivelten (olkapää, lonkka, polvi, yms.) kiputilat. TULES-fysioterapiaan kuuluu myös leikkauksiin valmistavat terapiat sekä leikkausten, murtumien, jänne- ja nivelsidevammojen jälkeinen kuntoutus. FysioPeimarissa on erityisosaamista niska- ja selkävaivojen hoidosta MDT-terapiaa käyttäen (McKenzie-menetelmä).

lasten fysioterapia

Alle kouluikäisten lasten fysioterapiassa arvioidaan ja tuetaan lasten motorista kehitystä ottaen huomioon lapsen perhe ja toimintaympäristö. Kouluikäisten fysioterapiassa tutkitaan ja hoidetaan varhain alkaneita tuki- ja liikuntaelimistön vaivoja, arvioidaan kasvavan lapsen ryhtiä ja kehonhallintaa, ohjataan omia kotijumppaharjoituksia ja mietitään sopivaa liikuntaharrastusta. Kasvava, liikkuva nuori tarvitsee lajiharjoittelun oheen liikkuvuus- ja elastisuusharjoittelua, lihashuoltoa ja vammojen ennaltaehkäisyä. Kehonhallinnan harjoittelu ja motivoituminen omatoimiseen harjoitteluun ja lihashuoltoon ovat nuorten fysioterapian tärkeimpiä osa-alueita. FysioPeimarissa on lasten fysioterapiaan perehtynyt fysioterapeutti.

lapset juoksevat pellolla iloisina

nainen kelluu vedessä hymyillen

allasterapia

Allasterapialla tarkoitetaan vedessä tapahtuvaa liikeharjoittelua, jota voidaan käyttää monien eri asiakasryhmien kuntoutuksessa. Allasterapia koostuu terapeuttisista liikeharjoituksista sekä erityisuinnista. Vesi tehostaa sydän- ja verenkiertoelimistön sekä hengityksen toimintaa, kiihdyttää aineenvaihduntaa ja lievittää turvotuksia. Veden vastus hidastaa liikkeitä, jolloin tasapainon ylläpitäminen vedessä on helpompaa. Allasterapia on tehokas kuntoutus- ja liikkumismuoto vaikeastikin liikuntarajoitteisille asiakkaille. FysioPeimarista saa erityisuimaopettajan palveluita.

mihin fysioterapiaa suositellaan:

• vamman tai sairauden hoitoon tukemaan toimintakykyä ja lisäämään elämänlaatua

• ikääntyvien ihmisten toimintakyvyn ylläpitämiseen

• lasten motorisen kehityksen tukemiseen

• aktiivisesti urheileville oikeanlaisen tekniikan tueksi ja suorituskyvyn parantamiseen

• kivun lievitykseen ja toimintakyvyn palauttamiseen